- 4 grudnia 2020
- jedna z TOP 5 firm na rynku, którego szacowany potencjał to kilkanaście do kilkudziesięciu mld PLN w perspektywie 3-5 la
- blisko 500 mikroinstalacji montowanych miesięcznie na terenie całej Polski, ponad 5000 mikroinstalacji zainstalowanych od początku działalności operacyjnej rozpoczętej w 2Q 2018
- 113 mln PLN przychodów LTM (na 30.09.2020), 3,2x wzrost r/r, EBITDA przekraczająca 4 mln PLN (wg MSSF)
- wysokowydajna technologia mikrofalowników i paneli o jednej z najwyższych mocy w Polsce
- mocny nacisk na pozyskiwanie klientów w modelu online
Spis treści:
Oferta publiczna Stilo Energy
Stilo Energy S.A., jeden z wiodących podmiotów działających na polskim rynku fotowoltaiki, opublikował memorandum informacyjne w związku z ofertą publiczną od 1 do 215.000 akcji serii L nowej emisji.
– Działamy na bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku fotowoltaiki i naszym zamiarem jest zajęcie na nim stałej, wysokiej pozycji. Środki z oferty publicznej wesprą nas w tych dążeniach i umożliwią przyspieszenie rozwoju biznesu. Chcielibyśmy pozyskać równowartość maksymalnie 2,5 mln EUR – oferowane będą wyłącznie nowe akcje. Planujemy przeprowadzić proces upublicznienia dwustopniowo. Najpierw chcielibyśmy zadebiutować na NewConnect, co powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2021, a docelowo przenieść notowania na rynek główny GPW – mówi Piotr Siudak, prezes Stilo Energy S.A.
Fotowoltaika uznawana jest za najbardziej rozwojowy segment energetyki w perspektywie najbliższych kilkudziesięciu lat. Motorem wzrostu tego rynku – poza aspektami ekologicznymi – jest znaczący i postępujący spadek kosztów instalacji PV w ostatnich latach. Dzięki utrzymującemu się trendowi koszty energii pozyskiwanej z instalacji PV stają się konkurencyjne względem źródeł konwencjonalnych. Europa jest obecnie liderem wzrostów tego rynku, głównie dzięki zachętom politycznym i ekonomicznym. Wartość polskiego rynku komercyjnych instalacji PV szacowana jest na 5 mld PLN w 2020 roku (+400% r/r) z perspektywą wzrostu w horyzoncie 3-5 lat od kilkunastu do kilkudziesięciu miliardów PLN. Stilo Energy S.A. znajduje się w TOP 5 spółek działających na tym rynku i wyróżnia się stosowaniem wysokowydajnej technologii mikrofalowników i najwyższej jakości paneli. Innym aspektem wyróżniającym Spółkę jest wielokanałowy model pozyskiwania klientów z mocnym naciskiem na działania online, co zapewniło bezpieczną pozycję w czasie pandemii COVID-19.
Komunikacja online
– Prowadzimy nasz marketing przede wszystkim w oparciu o komunikację online. Wstępnie zainteresowanych klientów pozyskanych tym kanałem kontaktujemy z naszymi handlowcami. W relacji z klientem staramy się być ich doradcami inwestycyjnymi – dobieramy rozwiązania pozwalające na osiągnięcie najwyższej rentowności z ich inwestycji. Od początku funkcjonowania spółki postawiliśmy na najnowocześniejsze technologie. Efektem tego jest wykorzystywanie paneli o jednej z najwyższych dostępnych na rynku mocy oraz powszechnych w USA i Europie Zachodniej mikrofalowników. Najważniejszą przewagą mikrofalowników jest ich wysoka rzeczywista efektywność. – tłumaczy Piotr Siudak.
– W systemach opartych o mikroinwertery panele fotowoltaiczne pracują równolegle, a nie szeregowo jak to ma miejsce przy falownikach centralnych. Oznacza to, że każdy moduł pracuje zawsze z dostępną maksymalną mocą. Dlatego suma ich produkcji zawsze będzie większa niż w instalacjach szeregowych, „tradycyjnych”. Problemy z częściowym zacienieniem czy zabrudzeniem nie wpływają na obniżenie efektywności naszych instalacji. To zasadnicza korzyść przynoszona przez mikrofalowniki. Dodatkowe przewagi to możliwość montażu instalacji fotowoltaicznej bez względu na stopień skomplikowania powierzchni dachowej, zdecydowanie wyższe bezpieczeństwo instalacji, precyzyjny monitoring produkcji oraz istotnie łatwiejszy proces rozbudowy instalacji w przyszłości. Dla przykładu, jeśli zapotrzebowanie klienta na energię elektryczną znacząco wzrośnie np. poprzez rozpoczęcie korzystania z ładowarki samochodowej, w łatwy sposób możemy rozbudować instalację poprzez dodanie kolejnego mikrofalownika i odpowiedniej ilości paneli. W przypadku tradycyjnej instalacji oznacza to większą przebudowę z wymianą falownika centralnego, który jest jednym z bardziej kosztownych elementów całego systemu.
Przychody Stilo Energy
Stilo Energy rozpoczęło działalność operacyjną w 2Q 2018 r. W 2019 r. Spółka miała 50 mln PLN przychodów. Na dzień 30 września 2020 Stilo Energy miało 113 mln PLN przychodów (w ujęciu LTM – last twelve months) co oznacza 3,2x wzrost r/r. EBITDA przekroczyła 4 mln PLN (wg MSSF, które Spółka zacznie stosować od 2021).
– Rośniemy co najmniej dwukrotnie rok do roku i celujemy w utrzymanie tej dynamiki. Przy takim tempie rozwoju rynku, z jakim mamy do czynienia, dzięki przygotowaniu operacyjnemu organizacji oraz dźwigni operacyjnej oczekujemy dalszego bardzo dynamicznego wzrostu wyników finansowych Stilo w kolejnych latach – podsumowuje Piotr Siudak.
Stilo Energy S.A. bierze udział w V edycji konferencji GPW Innovation Day organizowanej przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, cc group i Strict Minds Communication. Udział w prezentacji Spółki on-line można wziąć po zarejestrowaniu się na stronie wydarzenia.
Cena emisyjna akcji serii L Stilo Energy zostanie ustalona przez Zarząd za zgodą Rady Nadzorczej 11 grudnia 2020, po przeprowadzeniu procesu budowy księgi popytu. Zapisy na akcje dla inwestorów detalicznych odbywać się będą od 12 do 17 grudnia 2020. Przy założeniu objęcia wszystkich akcji jakie oferuje oferta publiczna nowe akcje stanowić będą 11,2% w kapitale zakładowym Stilo Energy S.A. (fully diluted, tzn. po uwzględnieniu programu motywacyjnego i kapitału docelowego).
Oferta publiczna: szczegóły dot. przebiegu i warunków zawiera Memorandum Informacyjne dostępne na stronie Stilo Energy S.A.